نماینده آمریکا در دیوان لاهه: خروج فوری اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی ناممکن است

نماینده وزارت خارجه آمریکا: باید روند ملموسی به سوی برپایی کشور فلسطینی اتخاذ شود تا امکان همزیستی آن با صلح و امنیت در کنار اسرائیل فراهم شود

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
2 دقيقه (Reading time)

نماینده ایالات متحده آمریکا در دیوان دادگستری بین‌المللی، چهارشنبه 2 اسفند، گفت که نباید برای خروج فوری اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی فلسطین حکم صادر شود.

ریچارد ویسک، مشاور حقوقی وزارت خارجه آمریکا در برابر عالی‌ترین مرجع قضایی وابسته به سازمان ملل که مشروعیت اشغالگری اسرائیل را بررسی می‌کند، گفت: «هر تحرکی در جهت خروج اسرائیل از کرانه باختری و غزه مستلزم در نظر گرفتن نیازهای امنیتی واقعی اسرائیل است.»

ویسک، با اشاره به حمایت گسترده بین‌المللی از راه‌حلی که به تشکیل کشور فلسطینی منجر می‌شود، افزود: «بنابراین باید مسیر مشخصی به سوی برپایی کشور فلسطینی اتخاذ شود تا بتواند با صلح و امنیت در کنار اسرائیل همزیستی کند».

مشاور حقوقی وزارت خارجه ایالات متحده در ادامه خاطرنشان کرد که برای دستیابی به امنیت و آرامش واقعی، انتخاب‌های دشواری وجود دارد.

نماینده واشینگتن در دیوان دادگستری بین‌المللی همچنین تصریح کرد که ایالات متحده نمی‌گوید که نقشی برای دادگاه بین‌المللی در بیان نظر مشورتی خود در مورد اقدامات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی قائل نیست، بلکه از دادگاه می‌خواهد تا پیشنهاد برخی را تنها با استناد به اقدامات یک طرف بررسی نکند.

او همچنین اظهار داشت که کشورش بارها مخالفت خود را با هرگونه تلاش یکجانبه برای تغییر قهرآمیز وضعیت موجود سرزمینی در هر نقطه از جهان اعلام کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری در اوایل ماه فوریه جاری، به استدلال‌های بیش از 50 کشور درباره اوضاع و مساله فلسطین استماع کرد و جلسات رسیدگی آن تا 26 فوریه ادامه خواهد داشت.

ده کشور از جمله آفریقای جنوبی سه‌شنبه به اتفاق آرا از رفتار اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انتقاد کردند و بسیاری از آنها از دادگاه خواستند تا این اشغالگری اسرائیل را غیرقانونی اعلام کند.

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید