حمله جدید حوثی‌ها به یک کشتی تجاری در دریای سرخ

طبق گفته منابع آگاه ایرانی، پکن صراحتاً اعلام کرده است که در صورت حمله حوثی‌ها به کشتی‌های مرتبط با چین یا تحت تاثیر قرارگرفتن منافع این کشور به هر شکل، به‌شدت از تهران ناامید خواهد شد

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
2 دقيقه (Reading time)

شرکت امنیت دریایی بریتانیایی «امبری» جمعه 6 بهمن گزارش‌ها مبنی بر وقوع حمله در نزدیکی تنگه باب المندب را تائید کرد.

در بیانیه «امبری» امده است که در جریان این حادثه، دست‌کم دو موشک به سوی یک نفتکش متعلق به هند و حامل پرچم پاناما شلیک شد و موشک‌ها در فاصله 1 مایلی نفتکش هندی سقوط کردند.

عملیات تجارت دریایی بریتانیا «یوکی‌ام‌تی‌او» اعلام کرد روز جمعه گزارشی مبنی بر حمله به یک کشتی تجاری در 60 مایلی جنوب غربی بندر عدن یمن، کانون حملات گروه حوثی به کشتی‌ها، دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، صدای انفجار شنیده شد و موشک‌ها در فاصله 60 مایلی دریایی جنوب غربی بندر اصلی یمن، رویت شدند و تحقیقات در خصوص این حادثه آغاز شده است.

فشار پکن به تهران

منابع ایرانی روز گذشته خاطرنشان کردند که مسئولان چینی ضمن هشدار نسبت به آسیب‌دیدن مناسبات تجاری میان دو کشور، از همتایان ایرانی خود خواستند تا در مهار حملات حوثی‌ها به کشتی‌های در حال تردد در دریای سرخ، کمک کنند.

به‌گفته منابع آگاه ایرانی، در جلسات متعددی که اخیرا در هر دو کشور برگزار شد، این حملات و روند تجارت میان چین و ایران مورد بررسی قرار گرفت بدون این که جزئیات بیشتری در مورد تاریخ برگزاری جلسات بعدی و یا شرکت‌کنندگان در آنها ارائه شود.

این منابع تاکید کردند که مقامات چینی، هیچ اظهارنظر یا تهدید خاصی را در مورد کم و کیف آسیب احتمالی به روابط تجاری میان پکن و تهران در صورت زیان‌دیدن منافع چین ناشی از حملات حوثی‌ها، ابراز نکردند.

طبق گفته این منابع، پکن «صراحتاً اعلام کرده است که در صورت حمله به کشتی‌های مرتبط با چین یا تحت تاثیر قرارگرفتن منافع این کشور به هر شکل، به‌شدت از تهران ناامید خواهد شد».

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید