نتانیاهو: ربودن کشتی بین‌المللی توسط حوثی‌ها به دستور ایران انجام گرفت

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
2 دقيقه (Reading time)

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه 28 آبان با محکوم کردن توقیف یک کشتی بین‌المللی در دریای سرخ گفت که ربودن کشتی به دستور ایران و توسط شبه نظامیان حوثی یمن انجام گرفت.

نتانیاهو ربودن کشتی در دریای سرخ را یک «جهش به جلو» در راستای حملات ایران دانست و خاطرنشان کرد که این اقدام عواقب بین‌المللی بر امنیت خطوط کشتیرانی بین‌المللی دارد.

نخست وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای که دفترش منتشر کرد، ضمن محکوم کردن آنچه «حمله ایران به یک کشتی بین المللی»دانست، گفت:«این کشتی با دستورات ایران توسط شبه نظامیان حوثی ربوده شد».

نتانیاهو همچنین تصریح کرد: «کشتی که حوثی‌ها به آن حمله کردند متعلق به یک شرکت بریتانیایی است و توسط یک شرکت ژاپنی اداره می‌شود».

او همچنین با تاکید بر اینکه هیچ اسرائیلی در کشتی وجود ندارد، گفت :«خدمه این کشتی 25 نفر از ملیت‌های مختلف از جمله اوکراینی، بلغاری، فیلیپینی و مکزیکی هستند».

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که کشتی ربوده شده توسط حوثی‌ها به بندر الصليف در الحدیده يمن منتقل شد.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز با اعلام اینکه هیچ اسرائیلی در کشتی توقیف شده توسط حوثی‌ها وجود ندارد در حساب کاربری «ایکس» خود نوشت: «حادثه ربودن یک کشتی ترابری توسط حوثی‌ها در نزدیکی یمن در دریای سرخ یک حادثه جدی و خطرناک در سطح جهانی تلقی می‌شود».

شبه‌نظامیان حوثی‌ها روز یکشنبه اعلام کردند یک کشتی اسرائیلی به نام «گالاکسی لیدر» را با 22 خدمه در دریای سرخ توقیف کردند. در بیانیه‌ای که این گروه صادر کرده آمده است: «همه انواع کشتی‌هایی که پرچم اسرائیل را حمل می‌کنند یا متعلق به شرکت‌های اسرائیلی هستند، را هدف قرار خواهیم داد».

شبه نظامیان حوثی که شهر صنعا پایتخت یمن را در کنترل دارند همچنین از کشورهای جهان خواستند تا شهروندان خود که به عنوان خدمه در این کشتی‌ها کار می‌کنند را از این کشتی‌ها خارج کنند. این گروه همچنین از کشتی‌های دیگر خواست تا از نزدیک شدن به کشتی‌های اسرائیلی خودداری کنند.

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید