حوثی‌ها یک کشتی اجاره شده از یک شرکت اسرائیلی را در دریای سرخ توقیف کردند

حوثی‌ها کشتی بین‌المللی «گالاکسی لیدر» را با 22 خدمه در دریای سرخ توقیف کرده‌اند

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
3 دقيقه (Reading time)

وزارت خارجه اسرائیل روز یکشنبه 28 آبان اعلام کرد، یک کشتی حامل پرچم کشور باهاما با خدمه بین‌المللی که از یک شرکت اسرائیلی اجاره شده، توسط شبه‌نظامیان حوثی در دریای سرخ توقیف شد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که کشتی ربوده شده توسط حوثی‌ها به بندر الصليف در الحدیده يمن منتقل شد.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز با اعلام اینکه هیچ اسرائیلی در کشتی توقیف شده توسط حوثی‌ها وجود ندارد در حساب کاربری «ایکس» خود نوشت: «حادثه ربودن یک کشتی ترابری توسط حوثی‌ها در نزدیکی یمن در دریای سرخ یک حادثه جدی و خطرناک در سطح جهانی تلقی می‌شود».

ادرعی همچنین افزود که این کشتی اسرائیلی نیست و از ترکیه حرکت کرده و به مقصد هند در مسیر بوده است.

تشدید تنش از سوی ایران

هم‌زمان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل این حادثه را به عنوان «حمله ایران به یک کشتی بین‌المللی» محکوم کرد و گفت تل آویو انتظار تشدید حملات خصمانه از سوی تهران را دارد.

شبه‌نظامیان حوثی‌ها روز یکشنبه اعلام کردند یک کشتی اسرائیلی به نام «گالاکسی لیدر» را با 22 خدمه در دریای سرخ توقیف کردند.

در بیانیه‌ای که این گروه صادر کرده آمده است: «همه انواع کشتی‌هایی که پرچم اسرائیل را حمل می‌کنند یا متعلق به شرکت‌های اسرائیلی هستند، را هدف قرار خواهیم داد».

شبه نظامیان حوثی که شهر صنعا پایتخت یمن را در کنترل دارند همچنین از کشورهای جهان خواستند تا شهروندان خود که به عنوان خدمه در این کشتی‌ها کار می‌کنند را از این کشتی‌ها خارج کنند.

این گروه همچنین از کشتی‌های دیگر خواست تا از نزدیک شدن به کشتی‌های اسرائیلی خودداری کنند.

حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها به اسرائیل

از آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر بین حماس و اسرائیل، گروه حوثی‌ها بیش از یک بار اعلام کرده است که حملاتی را با موشک‌های بالستیک و پهپادها به اهداف اسرائیلی از جمله اهدافی نظامی در شهر «ایلات» انجام داده است.

یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها در ابتدای ماه جاری (نوامبر)، از طریق حساب کاربری خود در «ایکس» تأکید کرد که این گروه «تا زمان توقف حمله ارتش اسرائیل به غزه، به هدف قرار دادن این کشور با موشک و پهپاد ادامه خواهد داد».

در حالی که اغلب حملات حوثی‌ها توسط ارتش اسرائیل خنثی شده، اما خطر گسترش جنگ و درگیری توسط گروه‌های مسلح وابسته به ایران چه در عراق، سوریه و یمن یا جنوب لبنان، افزایش یافته است.

تهران تاکنون بیش از یک بار و از طریق بیش از یک مقام رسمی اعلام کرده است که هیچ علاقه یا قصدی برای گسترش جنگ ندارد.

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید