مجیدرضا رهنورد از معترضان بازداشتی در مشهد در «ملا عام» اعدام شد

این دومین مورد اجرای حکم اعدام در رابطه با اعتراضات جاری در ایران است

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
2 دقيقه (Reading time)

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، بامداد دوشنبه 21 آذر از اعدام مجیدرضا رهنورد، در ملا عام در مشهد خبر داد.

قوه قضائیه ایران رهنورد را به «حمله با سلاح سرد» در مشهد به دو مامور بسیجی به نام‌های دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده در جریان اعتراضات جاری ایران به «محاربه» متهم کرده بود.

اعدام این معترض تنها 23 روز پس از بازداشت او انجام شد.

این دومین مورد اجرای حکم اعدام در رابطه با اعتراضات جاری در ایران است. پیشتر جمهوری اسلامی، در 17 آذر، محسن شکاری، یکی دیگر از معترضان بازداشتی را اعدام کرد.

خبرگزاری «هرانا» ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیشتر گزارش داده بود رهنورد بدون بهره بردن از وکیل انتخابی در دادگاه به او فرصتی برای دفاع از خود داده نشده است.

به گزارش «سازمان حقوق بشر ایران»، شمار محکومان به اعدام از میان شهروندان بازداشتی در جریان اعتراضات سراسری جاری تا‌کنون به دست‌کم 11 نفر رسیده است.

پیشتر، جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در ایران با نگرانی از تشدید سرکوب معترضان گفته بود که جمهوری اسلامی «کارزار» صدور حکم اعدام برای معترضان به راه انداخته‌ است.

سازمان «عفو بین الملل»، جمعه 11 آذر، در گزارشی با اشاره به این که تاکنون دست‌کم 6 نفر بازداشت‌شده در جریان اعتراضات در «محاکماتی ساختگی» به اعدام محکوم شده‌اند، یادآور شد جمهوری اسلامی از مجازات «اعدام» به‌ عنوان ابزاری برای «سرکوب سیاسی به‌ منظور ایجاد ترس در بین مردم و پایان دادن به قیام مردمی» استفاده می‌کند.

«عفو بین‌الملل» اعلام کرد، دستکم 28 نفر، از جمله 3 کودک که در جریان اعتراضات سراسری اخیر در ایران بازداشت شده‌اند، با اتهاماتی نظیر «افساد فی الارض» و «محاربه»، در خطر اعدام قرار دارند.

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید