نازیلا معروفیان روزنامه‌نگار سقزی ساکن تهران بازداشت شد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران پیشتر در واکنش به بیانیه‌ مشترک دو نهاد اطلاعاتی که در آن اتهاماتی به برخی روزنامه‌نگاران نسبت داده شده بود، بیانیه‌ای با عنوان «روزنامه‌نگاری را ممنوع کنید» صادر کرد

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
2 دقيقه (Reading time)

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار اهل سقز و ساکن تهران از هشتم آبان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد و به مکان نامعلومی انتقال یافت.

معروفیان هفته گذشته مصاحبه با امجد امینی، پدر ژینا (مهسا) امینی را منتشر کرده بود. او در توییتی پس انتشار این مصاحبه به کنایه گفته بود که «نکته دیگر این‌که من نه قصد خودکشی دارم و نه هیچ بیماری زمینه‌ای دارم.»

طی اعتراضات سراسری جاری در ایران، مقامات سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی به‌رغم وجود شواهد و ویدیوهای بسیار، مسئولیت کشتن هیچ یک از معترضان و بازداشتی‌ها را نپذیرفته و اغلب مدعی شدند که این افراد یا خودکشی کرده یا به‌دلیل بیماری زمینه‌ای پیشین جان باخته‌اند.

با گسترش اعتراضات و ناکامی نهادهای امنیتی ایران در کنترل و سرکوب معترضان، بازداشت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و اخراج آنها از خبرگزاری‌ها به‌دلیل انعکاس اخبار داخلی در دستور کار سازمان‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار گرفت.

پیشتر هم انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، در واکنش به بیانیه‌ مشترک دو نهاد اطلاعاتی که در آن اتهاماتی به «الهه محمدی» و «نیلوفر حامدی» نسبت داده شده بود، بیانیه‌ای با عنوان «روزنامه‌نگاری را ممنوع کنید» صادر کرد.

پیش از این نیز احسان پیربرناش، سردبیر تارنمای بانک ورزش، آریا جعفری و سعیده فتحی، روزنامه‌نگاران ورزشی بازداشت شده بودند.

نادره‌ وائلی‌زاده‬⁩، خبرنگار خبرگزاری ایرنا در اهواز هم به‌دلیل امضای بیانیه حمایت از روزنامه‌نگاران زندانی از این خبرگزاری اخراج شد.

صدها نفر از فعالان رسانه‌ای، خبرنگاران، عکاسان و روزنامه‌نگاران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به برخوردهای سلبی با اهالی رسانه واکنش نشان دادند. فعالان رسانه در این بیانیه از متولیان و مسوولان ایرانی خواستند زمینه گردش آزاد اطلاعات را برای ارباب جراید و اصحاب رسانه فراهم سازند.

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید