تداوم اعتراضات در دانشگاه‌ها‌؛ همراهی 200 استاد با دانشجویان معترض

با فعال شدن جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر ایران بسیاری از دانشجویان با پیوستن به اعتراضات مردمی، خواهان عدالت، آزادی و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
2 دقيقه (Reading time)

با ادامه اعتراضات ضد‌حکومتی در ایران و بازداشت گسترده شهروندان و دانشجویان معترض، بیش از 200 نفر از اساتید دانشگاه‌های ایران از معترضان حمایت کرده و خواستار آزادی دانشجویان شدند.

در این بیانیه که پنج‌شنبه 7 مهر منتشر شده، این اساتید رفتار رژیم ایران را عامل «جریحه‌دار شدن وجدان جمعی، ریخته‌شدنِ خون افراد بی‌گناه و عزادار شدن ملتِ ایران» دانسته‌اند.

آن‌ها همچنین نوشته‌اند که همه اساتید باید «دانشجویانی را که حاضرند برای دفاع از آزادی، عدالت و کرامت انسانی، از خودگذشتگی کرده و هزینه‌های آن را به جان بخرند قدر دانسته و در برابر کنشگریِ اخلاقی و انسانی آنها سرِ تعظیم فرود آورند.»

امضاکنندگان این بیانیه که نام اساتید معروفی مثل «یوسف اباذری» و «علی شریفی زارچی» نیز در آن دیده می‌شود، دلیل سکوت و بی‌تفاوتی اساتید دانشگاه را که دانشجویان در روزهای گذشته طی اعتراضات خود علیه آن شعار داده‌اند، «ترس از هزینه‌های ابراز‌نظر و آرمان‌خواهی و ظلم‌ستیزی» دانسته‌اند. آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که این ترس، «خلاف ارزش‌های انسانی و اخلاقی و دینی» است.

امضا کنندگان این بیانیه همچنین ضمن «دعوتِ همۀ همکاران به ابراز نظر و موضع‌گیری در دفاع از ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی»، از ضرورت عمل به مسئولیت اجتماعی خود در برابر بهترین دانشجویانشان نیز گفته‌اند.

در روزهای گذشته، اعتراضات در دانشگاه‌های ایران ادامه داشته است. دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر ایران با پیوستن به مردم معترض، خواهان عدالت، آزادی و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شده‌اند. آن ها بارها شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «آخوند باید گم بشه» سر داده‌اند.

همچنین گزارش‌هایی از بازداشت گسترده فعالان دانشجویی و دانشجویان معترض در اقصی نقاط ایران منتشر شده است. اگرچه هنوز آمار رسمی از تعداد بازداشتی‌ها اعلام نشده ولی فعالان حقوق بشر می‌گویند که نیروهای امنیتی رژیم ایران به‌طور «فله‌ای» اقدام به بازداشت دانشجویان و فعالان مدنی کرده‌اند.

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید