حمایت گسترده ایرانیان استرالیا از اعتراضات مردمی در ایران

برگزارکننده گردهمایی: مردم ایران مدام به ما می‌گویند شما که در کشوری آزاد زندگی می‌کنید، صدای ما باشید

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
2 دقيقه (Reading time)

صدها نفر از ایرانیان مقیم استرالیا در حمایت از اعتراضات دموکراسی‌خواهانه مردم ایران علیه قتل مهسا امینی توسط جمهوری اسلامی به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری «اِی‌بی‌سی» استرالیا، در جریان این گردهمایی که در مرکز شهر غربی پرث انجام شد، چندین زن موهای خود را در همبستگی با معترضان در ایران بریدند و از جهانیان خواستند به اعتراضات ایران توجه کنند و به یاری تظاهرکنندگان بشتابند.

عموم تظاهرکنندگان از نسل دوم ایرانیانی بودند که یا در استرالیا متولد شده بودند، یا در سنین کودکی به آن کشور مهاجرت کرده بودند. آنها به «ای‌بی‌سی» گفتند برای‌شان بسیار دشوار است که در استرالیا دور از ایران باشند و اعتراضات دموکراسی‌خواهانه مردم ایران را از راه دور تماشا کنند.

به گفته آنها، زنان ایران بیش از چهل سال است که مورد «ظلم و ستم» رژیم جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند، و کشته شدن مهسا مانند ضربه‌ای سنگین بود که مردم ایران را از خواب بیدار کرد و آنها را به تحرک واداشت، به‌طوری که در قیامی بی‌سابقه به خیابان‌ها ریختند و خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی شدند.

مهدی قاطعی، برگزارکننده گردهمایی ایرانیان در پرث، به «ای‌بی‌سی» گفت تاکنون چنین تجمع بزرگی از ایرانیان در اعتراض به جمهوری اسلامی را در این شهر ندیده است.

به گفته وی، «مردم ایران صدا ندارند، چون رسانه ندارند. آنها هیچ چیز ندارند. با دست خالی به خیابان می‌آیند. آنها مدام به ما می‌گویند ‘شما که در کشوری آزاد زندگی می‌کنید، صدای ما باشید’.»

قاطعی تاکید کرد مردم ایران، صرف‌نظر از خاستگاه قومی و مذهبی و اجتماعی‌شان، اکنون با هم علیه جمهوری اسلامی متحد شده‌اند، و لازم است که جهان صدای آنها را بشوند و به یاری آنها بشتابد.

او از خبرگزاری «ای‌بی‌سی» خواست با آگاهی‌رسانی درباره اعتراضات مردم ایران و اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی، از سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات توسط رژیم ایران جلوگیری و از جنبش دموکراسی‌خواهانه مردم ایران حمایت کند.

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید