سفیر اوکراین در ژاپن: به‌زودی سلاح‌های «فوق مدرن» دریافت می‌کنیم

نیروی هوایی و موشکی روسیه تا به امروز بر نیروهای اوکراینی برتری داشته اما با دریافت سلاح‌های فوق پیشرفته از آمریکا و بریتانیا این شرایط تغییر خواهد کرد

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
2 دقيقه (Reading time)

سرگئی کورسونسکی، سفیر اوکراین در ژاپن با اعلام دریافت قریب‌الوقوع سلاح‌های «فوق مدرن» از آمریکا و بریتانیا گفت که ارتش این کشور با این سلاح‌ها به نحو بهتری از آسمان و شهرهای اوکراین محافظت خواهد کرد.

کورسونسکی، جمعه، 1 آوریل، در نشست با خبرنگاران اظهار داشت، «نیروی هوایی و موشکی روسیه تا به امروز بر نیروهای اوکراینی برتری داشته اما با دریافت سلاح‌های فوق پیشرفته از آمریکا و بریتانیا این شرایط تغییر خواهد کرد.»

او گفت که «وقتی روس‌ها از راه دور به پرتاب موشک‌های کروز اقدام می‌کنند، از واکنش و رهگیری این موشک‌ها ناتوان هستیم. به همین دلیل به سلاح‌های مدرن جهت پاسخ به منابع تهدید نیازمندیم.»

موشک‌های کروز را به‌دلیل قدرت مانور بالا و تکنولوژی بکار رفته در تولید آنها بر خلاف موشک‌های بالستیک می‌توان از زمین، آسمان و دریا شلیک کرد هر چند که سرعت موشک‌های بالستیک بیشتر از کروز است.

نیروهای اوکراینی در شهر جنوبی خرسون
نیروهای اوکراینی در شهر جنوبی خرسون

موشک کروز همچنین به‌دلیل داشتن موتور جت می‌تواند تا مدتها پس از شلیک در اتمسفر زمین باقی بماند.

با این حال بسیاری از سامانه‌های دفاع هوایی غربی می‌توانند موشک‌های کروز و دیگر موشک‌ها و هواپیماهای روسیه را رهگیری و سرنگون کنند.

مقامات اوکراینی از آغاز تهاجم روسیه در 24 فوریه گذشته خواستار اعمال منطقه «پرواز ممنوع» بر آسمان کشورشان و یا دریافت سلاح‌ها و هواپیماهای پیشرفته جهت مقابله با برتری هوایی روسیه شده بودند.

کشورهای غربی با رد این درخواست‌ها و با هدف ممانعت از گسترش جنگ تنها به ارسال سلاح‌های دفاعی از جمله برخی موشک‌های ضدهوایی و ضد زره به اوکراین اکتفا کردند.

مسکو بارها به کشورهای غربی و عضو ناتو از جمله کشورهای همسایه اوکراین در ارسال سلاح‌های تهاجمی به کی‌یف هشدار داده و گفته بود در صورت چنین اقدامی واکنش نظامی نشان خواهد داد.

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید