.
.
.

چرا ایران 27 هزار دلار به رهبر حزب کارگر بریتانیا پرداخت کرد؟

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:

وبگاه خبرى " بيزنس اينسايدر " در گزارشى فاش كرد كه جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا برای حضور در برنامه‌های پرس تی وی Press TV، شبکه خبری انگلیسی زبان جمهوری اسلامی ایران، مبلغ ۲۰ هزار پوند ( معادل با ۲۷ هزار دلار) از ايران دریافت كرده است.

پروانه تلویزيون "پرس تی وی" از سوى سازمان "آفکام"، که عملکرد رسانه‌های بین‌المللی را در بریتانیا زیر نظر دارد، در ژانویه ۲۰۱۲ به دليل نقض حقوق بشر لغو شد. دلیل این حکم پخش اعترافات اجباری مازیار بهاری خبرنگار نشریه نیوزویک در زمان بازداشتش در ایران بود. مديران اين شبكه نيز به اتهام مشاركت و مسؤوليتشان در پخش اعترافات اجبارى زندانيان سياسى در ايران ، در ليست تحريم هاى اتحاديه اروپا قرار گرفته اند.

با وجود اينكه سخنگوی کوربین در پاسخ به بیزنس اینسایدر گفت: "ما درباره وقایع گذشته نظر نمی‌دهیم"، اين سايت خبرى از حضور کوربین به عنوان یک سیاستمدار پیشرو و مدافع حقوق بشردر پرس تی وی و گرفتن پول از آن ابراز تعجب كرده است.

بنا به گزارش این سایت، "حضور کوربین در اين شبكه از اين لحاظ حائز اهمیت است كه وى سابقه زيادى در دفاع از حقوق بشر دارد حتی اگر بگوییم که او مسئول عملکرد این شبکه در ماجرای آقای بهاری ويا ساير موارد نقض حقوق بسر نظير سركوب روزنامه نگاران ، زنان ، اقليتهاى قومى ودينى وغيره نیست".

به گزارش بیزنس اینسایدر، آن‌طور که ثبت درآمدهای کوربین نشان می‌دهد، او رقم فوق را برای پنج بار حضور در این تلویزیون بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ دریافت کرده است. کوربین آن زمان به اندازه امروز شناخته شده نبود.