طالبان فعالیت دو‌ شبکه‌ تلویزیونی در افغانستان را ممنوع اعلام کرد

اعضای کمیسیون رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای در حکومت طالبان طی نشستی خبری اعلام کردند که این دو شبکه تلویزیونی‌ به هشدارهای مکرر این کمیسیون توجه نکرده‌اند

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
2 دقيقه (Reading time)

کمیسیون «رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ای» در حکومت طالبان فعالیت دو شبکه تلویزیونی در افغانستان را ممنوع اعلام کرد.

بنا بر اعلام کمیسیون رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ای در حکومت طالبان سه‌شنبه 28 حمل (فروردین) دلیل توقف فعالیت این دو شبکه تلویزیونی در افغانستان‌ «عدم توجه به توصیه‌های این کمیسیون و نادیده گرفتن اصول خبرنگاری» عنوان شده است.

اعضای این کمیسیون در یک نشست خبری گفتند، این دو تلویزیون‌ به هشدارهای مکرر این کمیسیون توجه نکرده‌اند.

ذبیح سادات، عضو این کمیسیون حکومت طالبان به رسانه‌ها گفت: «این دو رسانه چندین بار اصول خبرنگاری را زیر پا کردند و بارها برای‌شان گفته شد که باید به اصول خبرنگاری پابند باشند.»

همچنان وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی طالبان در اعلامیه‌‌ای نوشته است: «تلویزیون‌ نور با وجود اخطاریه‌ها و توصیه‌های مکرر، اصول خبرنگاری را رعایت نکرده، ارزش‌های ملی و اسلامی را در نظر نگرفته و به تعصب‌‌ قومی، زبانی و سمتی دامن زده‌ است.»

در همین حال، حبیب غفران، سخنگوی وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی طالبان گفته است که «رسانه‌ها باید اصول اسلامی و ارزش‌های ملی را رعایت کنند و به آن پابند باشند.»

گفتنی است تلویزیون «نور» متعلق به صلاح‌الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان و تلویزیون «بریا» نیز متعلق به گلبدین حکمتیار، رئیس حزب اسلامی افغانستان است.

جنجال‌هایی اخیرا میان طالبان و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان به‌وجود آمد که پس از آن، این گروه فعالیت حزب حکمتیار را ممنوع اعلام کرده و او را از خانه‌اش که به گفته آنان در «مالکیت دولت است» بیرون کردند.

طالبان اکنون پس از گذشت یک هفته، فعالیت شبکه‌های تلویزیونی حکمتیار و صلاح‌الدین ربانی پسر رئیس جمهوری سابق افغانستان را نیز ممنوع اعلام کرد.

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید