رژیم اسد قصد استفاده دوباره از سلاح شیمیایی علیه مردم این کشور را دارد

انتشار اطلاعات محرمانه توسط ائتلاف مخالفان سوری از جا به جایی سلاح های شیمیایی در دو منطقه

منتشر شده در: آخرین به روزرسانی:
فعال‌سازی حالت خواندن
100% Font Size
2 دقيقه خواندن

ائتلاف مخالفان سوری گفته اند که اطلاعاتی سری دارند که نشان می دهد سه کاروان نظامی حامل سلاح‌های شیمیایی در دو روز گذشته در سوریه جابه‌جا شده است. این گروه نسبت به حمله جدید رژیم سوریه با استفاده از گاز‌های سمی هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه 03-09-2013 العربیه، خالد صالح، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری در کنفرانسی مطبوعاتی در استانبول ترکیه گفت: "ما اطلاعات جدیدی داریم که نشان می‌دهد سه کاروان نظامی حامل سلاح‌های شیمیایی در سوریه در دو روز گذشته به حرکت در آمده و حتی در حال حاضر می‌توانیم تاکید کنیم که دو کاروان از این سه کاروان به مقصد خود رسیده‌اند."

سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری افزود: "این دو کاروان در روستایی نزدیک به درعا و در فرودگاه نظامی الضمیر در اطراف دمشق مستقر شده‌اند."

خالد صالح گفت: "بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع نظامی در ارتش سوریه می‌ترسیم که نظام سوریه حمله جدیدی را با استفاده از گازهای سمی علیه مخالفان آغاز کند."

وی اظهار داشت: "منابع داخلی در ارتش سوریه اعلام کرده‌اند که احتمال دارد ارتش حمله شیمیایی جدیدی انجام دهد."

صالح گفت: "در دمشق کسانی هستند که به هر قیمتی آماده استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستند و متاسفانه تنها پیامی که تاکنون از سوی جامعه جهانی دریافت کرده‌اند، چراغ سبز است."

سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری گفت : "ما همچنان برای دریافت کمکهای بشردوستانه در محاصره و تحت فشار هستیم."

وی افزود: "هم اکنون ایران و کره شمالی به نتیجه تصممیم کنگره آمریکا چشم دوخته اند تا بدانند سرنوشت حکومتی که علیه مردم از سلاح شیمیایی استفاده می کند چه خواهد شد."

بیشترین بازدید موضوعات مهم

بیشترین بازدید

  • فعال‌سازی حالت خواندن
    100% Font Size